Booking.com
ontkende de wet te overtreden. „In hun voorwaarden staat wat de regels
zijn. Het gaat om hun aanbod en ze brengen slechts vraag en aanbod bij
elkaar. Elke beschuldiging over misleiding en wanbeleid wijzen ze dus
af.”
De Reclame Code Commissie oordeelde echter dat kreten als 'we hebben nog 1
kamer vrij' misleidend zijn omdat de website niet duidelijk maakt dat
klanten mogelijk nog kamers kunnen krijgen via andere boekingssites of
de website van het hotel zelf. Hierdoor wordt onterecht de indruk gewekt
dat klanten haast moeten maken met boeken om een kamer te kunnen
krijgen.
In een reactie stelt de website dat het 'we' in het voorbeeld verwijst
naar Booking.com, de website, en dat er van misleiding dus geen sprake
is. 'In het geval feitelijk juiste gegevens mogelijk verkeerd
geïnterpreteerd kunnen worden, zullen ze onderzoeken hoe ze deze
weergave verder kunnen verduidelijken.'
De uitspraak van de Reclame Code Commissie is nog niet definitief. Booking.com heeft twee weken de tijd om in beroep te gaan. Het bedrijf beraadt zich daar nog op.
De uitspraak van de Reclame Code Commissie is nog niet definitief. Booking.com heeft twee weken de tijd om in beroep te gaan. Het bedrijf beraadt zich daar nog op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten